PBX nedir?
PBX (PrivateBrancheXchange), her bir hattı ayrı olarak
kiralamak için telefon şirketine ödeme yapmak zorunda kalmadan birden fazla
telefon hattını kolay kredi veren bankalarele alan özel bir telefon
anahtarlama sistemidir.
Normalde telefon şirketinin yerel Merkez Ofisine "bir
bagaj" üzerinden bir telefon hattı bağlanır. Merkez Ofisi, gelen ve giden
aramaları yönlendirmekten sorumludur. Ayrıca sesli posta, çağrı yönlendirme, arayan
kimliği vb. Gibi diğer hizmetleri de sağlar. Bu servis için telefon şirketi
aylık ücret alır.
Düzinelerce veya hatta yüzlerce telefon gerektiren bir
şirket, çok büyük bir telefon faturasına çabucak gelirdi!
Bir PBX esas olarak, telefon santralının merkez ofisini
şirket içinde , değişim noktası olarak hareket ederek, çağrıları yönlendirerek
alır. Bir PBX'in yerinde olması durumunda, her telefonun bir telefon numarasına
değil, bir uzantıya ihtiyacı vardır ve PBX şirket içindeki masadan masaya
yapılan tüm çağrıları yönetir.
Bir dış arama gerektiğinde, önce bir erişim numarası,
genellikle bir "9" (Amerika Birleşik Devletleri'nde) aranır. PBX daha
sonra telefonu telefon şirketinin Merkez Ofisine transfer eder. Oradan arama
normal olarak yönlendirilir.
Bir PBX maliyeti düşürür, çünkü şirket sadece herhangi bir
zamanda dışarıya bağlanabilecek hatların sayısını öder. Bir şirketin 100
telefonu varsa, herkesin bir defada dışarıdan arama yapması olası değildir.
Belki sadece% 10, herhangi bir zamanda bir dış hat gerektirecektir. Bu nedenle
şirket, 100'den fazla telefon şirketinden 10 satır kiralayacaktır.
PBX sistemleri, müşterinin ne ödemeye istekli olduğuna bağlı
olarak çıplak kemikler veya zengin özellikli olabilir. Sesli posta, çağrı hızlı kredi veren bankalaryönlendirme,
konferans, görüşme ve aktarma mevcut seçeneklerden sadece birkaçıdır.
PBX'in önemli bir özelliği, sistem içinde aranabilen ve
aranamayan numaralar üzerinde kontroldür. Bu, yurtdışı aramaları, 900
numaraları veya sistem olmadan mevcut olabilecek diğer maliyetli sayıları
engelleyebilir.
Bir evde veya küçük işletmelerde kullanılabilecek küçük
PBX'ler , özelliklerine bağlı olarak yaklaşık 100 - $ 1,000 USD karşılığında
satın alınabilir. 75 satıra kadar olan büyük PBX'ler yaklaşık 1.000 $ 'dan
başlar ve 10.000 $' a kadar çıkabilir. 20.000 satıra kadar dayanıklı sistemler
de mevcuttur. Bu sistemler yaklaşık 10.000 $ 'dan başlar ve bu miktarın on
katına kadar çıkabilir. Asterisk , PBX yazılımının gelecek vaat eden özgür ve
açık kaynaklı bir sürümü şu anda geliştirilmektedir; çalışan Asterisk geçiş ile
birlikte özel bir bilgisayar üzerinde VoIP daha da aylık telefon maliyetlerinde
tasarruf sağlar.
İyi bilinen PBX sistemleri Avaya'nınDefinity serisini
(System 75 ve System 85) ve NorthernTelecom'unMeridian sistemlerini içerir.
Mitel, Siemens ve NEC, diğer popüler PBX üreticileri arasında.
Yorumlar
Yorum Gönder