PBX nedir?



PBX (PrivateBrancheXchange), her bir hattı ayrı olarak kiralamak için telefon şirketine ödeme yapmak zorunda kalmadan birden fazla telefon hattını kolay kredi veren bankalarele alan özel bir telefon anahtarlama sistemidir.
Normalde telefon şirketinin yerel Merkez Ofisine "bir bagaj" üzerinden bir telefon hattı bağlanır. Merkez Ofisi, gelen ve giden aramaları yönlendirmekten sorumludur. Ayrıca sesli posta, çağrı yönlendirme, arayan kimliği vb. Gibi diğer hizmetleri de sağlar. Bu servis için telefon şirketi aylık ücret alır.
Düzinelerce veya hatta yüzlerce telefon gerektiren bir şirket, çok büyük bir telefon faturasına çabucak gelirdi!
Bir PBX esas olarak, telefon santralının merkez ofisini şirket içinde , değişim noktası olarak hareket ederek, çağrıları yönlendirerek alır. Bir PBX'in yerinde olması durumunda, her telefonun bir telefon numarasına değil, bir uzantıya ihtiyacı vardır ve PBX şirket içindeki masadan masaya yapılan tüm çağrıları yönetir.
Bir dış arama gerektiğinde, önce bir erişim numarası, genellikle bir "9" (Amerika Birleşik Devletleri'nde) aranır. PBX daha sonra telefonu telefon şirketinin Merkez Ofisine transfer eder. Oradan arama normal olarak yönlendirilir.
Bir PBX maliyeti düşürür, çünkü şirket sadece herhangi bir zamanda dışarıya bağlanabilecek hatların sayısını öder. Bir şirketin 100 telefonu varsa, herkesin bir defada dışarıdan arama yapması olası değildir. Belki sadece% 10, herhangi bir zamanda bir dış hat gerektirecektir. Bu nedenle şirket, 100'den fazla telefon şirketinden 10 satır kiralayacaktır.
PBX sistemleri, müşterinin ne ödemeye istekli olduğuna bağlı olarak çıplak kemikler veya zengin özellikli olabilir. Sesli posta, çağrı hızlı kredi veren bankalaryönlendirme, konferans, görüşme ve aktarma mevcut seçeneklerden sadece birkaçıdır.
PBX'in önemli bir özelliği, sistem içinde aranabilen ve aranamayan numaralar üzerinde kontroldür. Bu, yurtdışı aramaları, 900 numaraları veya sistem olmadan mevcut olabilecek diğer maliyetli sayıları engelleyebilir.
Bir evde veya küçük işletmelerde kullanılabilecek küçük PBX'ler , özelliklerine bağlı olarak yaklaşık 100 - $ 1,000 USD karşılığında satın alınabilir. 75 satıra kadar olan büyük PBX'ler yaklaşık 1.000 $ 'dan başlar ve 10.000 $' a kadar çıkabilir. 20.000 satıra kadar dayanıklı sistemler de mevcuttur. Bu sistemler yaklaşık 10.000 $ 'dan başlar ve bu miktarın on katına kadar çıkabilir. Asterisk , PBX yazılımının gelecek vaat eden özgür ve açık kaynaklı bir sürümü şu anda geliştirilmektedir; çalışan Asterisk geçiş ile birlikte özel bir bilgisayar üzerinde VoIP daha da aylık telefon maliyetlerinde tasarruf sağlar.
İyi bilinen PBX sistemleri Avaya'nınDefinity serisini (System 75 ve System 85) ve NorthernTelecom'unMeridian sistemlerini içerir. Mitel, Siemens ve NEC, diğer popüler PBX üreticileri arasında.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çevrimiçi Genel Erişim Kataloğu nedir?

ROTC nedir?

Spam Kara Listesi nedir?