Dörtlü Nedir?
Dörtlü, dörde göre gücü temel alan ve veritabanında
dosyaları düzenlemek için kullanılan ağaç benzeri bir yapıdır. Her ebeveyn veya
başlangıç düğümü, dört çocuk düğümüne sahiptir ve her çocuk belirli miktarda
veri barındırır. Veri limiti sınırın kredi kartı başvurusu Worldüzerine
çıktığında, o düğümden dört çocuk yapılacaktır. İki ana dörtlü yapı vardır: her
biri tasarımda biraz farklı olan bölge ve nokta ağacı. Bir quadtree çoğunlukla
veritabanlarıyla birlikte kullanılırken, iki boyutlu (2D) görüntülerde piksel
bulmak için de kullanılabilir, çünkü bir 2D görüntüdeki pikseller her zaman
dört bölüme ayrılabilir.
Tüm ağaç benzeri yapılar ebeveyn veya dal, düğüm ve çocuk
veya yaprak, düğümler ile yapılır. Çocuk, dosya ve belgeleri tutarken ana
başlangıç noktasıdır ve geniş kategori tabanlı verileri içerir. Dörtlüde, her
ebeveynin dört çocuğu olmalı. Dört çocuk olması gerekirken, tüm çocukların veri
içermesi gerekmez; olmayanlar boş düğümler olarak bilinir. Bu boş düğümler
genellikle durgun kalır ve veriyi bekler.
Quadtree'deki her bir çocuk düğümü bir veri sınırına
sahiptir. Bu sınır genellikle genel veritabanı boyutuyla tanımlanır. Sınırın
ötesine geçen çok fazla bilgi olduğunda, çocuk düğümü esas olarak doğum
yapılarak bir ana düğüme dönüşür - tüm ekstra verileri alan dört çocuk
düğümleri oluşturulur. Bu yaratımdan genellikle bir ya da iki sıfır düğüm
olacaktır, ancak bu tamamen düğümde ne kadar veri olduğuna bağlıdır.
İki ana dörtlü vardır: bölge ve nokta. Dörtlü bölge,
dörtlünün gücüne göre dört, sekiz veya 16 parça gibi parçalara bölünür ve
sıklıkla temsiller için kullanılır. Bu yapı görüntüler veya veri alanı
grafikleri için en iyisidir. Nokta versiyonu ikili bir ağaç gibidir ve encepten kredi kartı başvurusu iyi şekilde sipariş edilen noktalarla kullanılır. Bu
varyant ayrıca gerçek bir ağaçtır, çünkü düğümlerin dağıldığı bölge
versiyonundan farklı olarak tüm düğümlerin yayıldığı merkezi bir nokta vardır.
Quadtree'nin en yaygın kullanımı bir veri tabanını ayırmak
ve organize etmektir, ancak bu sadece tek kullanım değildir. Bir görüntüde
belirli bir pikseli bulmak için yapılan algoritmalar yaygın olarak dörtlü
kullanır, çünkü bir görüntüdeki her piksel dört eşit parçaya ayrılabilir. Bu,
dörtlülerin pikselleri arama konusunda benzersiz bir şekilde uygun hale
getirir.
Yorumlar
Yorum Gönder