Dörtlü Nedir?



Dörtlü, dörde göre gücü temel alan ve veritabanında dosyaları düzenlemek için kullanılan ağaç benzeri bir yapıdır. Her ebeveyn veya başlangıç ​​düğümü, dört çocuk düğümüne sahiptir ve her çocuk belirli miktarda veri barındırır. Veri limiti sınırın kredi kartı başvurusu Worldüzerine çıktığında, o düğümden dört çocuk yapılacaktır. İki ana dörtlü yapı vardır: her biri tasarımda biraz farklı olan bölge ve nokta ağacı. Bir quadtree çoğunlukla veritabanlarıyla birlikte kullanılırken, iki boyutlu (2D) görüntülerde piksel bulmak için de kullanılabilir, çünkü bir 2D görüntüdeki pikseller her zaman dört bölüme ayrılabilir.
Tüm ağaç benzeri yapılar ebeveyn veya dal, düğüm ve çocuk veya yaprak, düğümler ile yapılır. Çocuk, dosya ve belgeleri tutarken ana başlangıç ​​noktasıdır ve geniş kategori tabanlı verileri içerir. Dörtlüde, her ebeveynin dört çocuğu olmalı. Dört çocuk olması gerekirken, tüm çocukların veri içermesi gerekmez; olmayanlar boş düğümler olarak bilinir. Bu boş düğümler genellikle durgun kalır ve veriyi bekler.
Quadtree'deki her bir çocuk düğümü bir veri sınırına sahiptir. Bu sınır genellikle genel veritabanı boyutuyla tanımlanır. Sınırın ötesine geçen çok fazla bilgi olduğunda, çocuk düğümü esas olarak doğum yapılarak bir ana düğüme dönüşür - tüm ekstra verileri alan dört çocuk düğümleri oluşturulur. Bu yaratımdan genellikle bir ya da iki sıfır düğüm olacaktır, ancak bu tamamen düğümde ne kadar veri olduğuna bağlıdır.
İki ana dörtlü vardır: bölge ve nokta. Dörtlü bölge, dörtlünün gücüne göre dört, sekiz veya 16 parça gibi parçalara bölünür ve sıklıkla temsiller için kullanılır. Bu yapı görüntüler veya veri alanı grafikleri için en iyisidir. Nokta versiyonu ikili bir ağaç gibidir ve encepten kredi kartı başvurusu iyi şekilde sipariş edilen noktalarla kullanılır. Bu varyant ayrıca gerçek bir ağaçtır, çünkü düğümlerin dağıldığı bölge versiyonundan farklı olarak tüm düğümlerin yayıldığı merkezi bir nokta vardır.
Quadtree'nin en yaygın kullanımı bir veri tabanını ayırmak ve organize etmektir, ancak bu sadece tek kullanım değildir. Bir görüntüde belirli bir pikseli bulmak için yapılan algoritmalar yaygın olarak dörtlü kullanır, çünkü bir görüntüdeki her piksel dört eşit parçaya ayrılabilir. Bu, dörtlülerin pikselleri arama konusunda benzersiz bir şekilde uygun hale getirir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kullanıcı Alanı Nedir?

Opt-In ve Opt-Out arasındaki fark nedir?

Program Editörü nedir?