Online Pazarlama Araştırması Nedir?



Çevrimiçi pazarlama araştırması, şirketlerin bir ürünü veya hizmetin tüketicilere ne kadar iyi satış yaptığını değerlendirmek için veri toplamak amacıyla İnternet'i kullandıkları süreçtir. Çevrimiçi yapılan dikkatli bir pazar analizi ile sağlanan bilgiler, düşük faizli ihtiyaç kredisibir şirketin daha iyi sonuçlar alabilecek bir strateji oluşturmasına yardımcı olabilecek popüler eğilimleri de belirleyebilir. Düzgün kullanıldığında, çevrimiçi pazarlama araştırması bir şirketin daha yüksek gelir elde etmek için kullanabileceği etkili bir araç olabilir.
Büyüme için potansiyel alanları belirlemeye ek olarak, çevrimiçi pazar araştırması , bir şirketin hedef tüketicileri hakkında daha fazla bilgi edinmesine yardımcı olabilir. Örneğin, tüketiciler belirli bir ürün türünü satın alırlarsa ve satın alma aksesuarlarına geri dönerlerse, bu, ölçülebilen belirli bir tüketici davranışı türüdür. Bir online pazar araştırması çalışması yapmaktan elde edilen bilgiler, bu tür davranışları izlemek için faydalıdır.
Bir online pazarlama araştırması araştırması şirketin kendisi tarafından yapılabilir veya şirket bunu yönetmek için bir dış şirketi işe alabilir. Bir şirketin bir pazar araştırması planı yürütmeye nasıl ve ne şekilde karar vermesi, şirketin ne kadar objektif veya anonim kalmasını istediğine bağlıdır. Bir online pazarlama araştırması programı herhangi bir sayıda metodolojiyi içerebilir.
Bazı şirketler, memnuniyet düzeylerini belirlemek ve geri bildirim toplamak için mevcut müşterilere bir anket gönderildiği doğrudan bir yöntem kullanabilir. KBB notu düşüklere kredi veren bankalarBir şirket ayrıca tüketicilerle iletişime geçebilir ve bir yaş grubu veya belirli bir coğrafi bölge gibi belirli bir demografiden bilgi toplayabilir. Şirketler ayrıca, çevrimiçi görüş için nüfusun rastgele bir örneğinin temasa geçtiği bir “kör” yöntem kullanabilir.
Daha fazla sosyal medya ağı web sitelerinin ortaya çıkmasıyla birlikte , bazı şirketler önemli pazar davranış bilgilerini toplamak için topluluklara başvurmaktadır . Daha büyük sosyal medya ağlarından bazıları, pazar araştırmasına fayda sağlamak için bu sitelerin kayıtlı kullanıcıları hakkında genel veriler sunmaktadır. Sosyal medya ağlarında çevrimiçi olarak toplanan bilgiler pazarlama firmaları için çok değerli olabilir.
Çevrimiçi pazar araştırması verilerini kullanmak, şirketlerin mevcut ürünleri tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde uyarlamalarından biridir. Ayrıca, şirketlerin tüketicilerin güvendiği yeni ürünler ve hizmetler geliştirmesinin birçok yolundan biridir. Şirketler, çevrimiçi pazar araştırması kampanyalarının tüketiciler aracılığıyla piyasayı etkilemek için ürettiği verileri dikkatlice değerlendirir ve kullanır.
Çevrimiçi pazarlama araştırması söz konusu olduğunda, genel anlayış, pazarın çoğunlukla tüketici güdümlü olması nedeniyle, tüketicileri etkilemek için yapılabilecek her şeyin iş için olumlu olduğudur. Tüketicileri etkilemek pazarı harekete geçirir. Bu, daha iyi ürünler ve araştırma verilerini en iyi kullanan şirketler için daha yüksek satış ve gelir elde edilmesine neden olabilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kullanıcı Alanı Nedir?

ROTC nedir?

Makine Dinleme Nedir?