Online Pazarlama Araştırması Nedir?
Çevrimiçi pazarlama araştırması, şirketlerin bir ürünü veya
hizmetin tüketicilere ne kadar iyi satış yaptığını değerlendirmek için veri
toplamak amacıyla İnternet'i kullandıkları süreçtir. Çevrimiçi yapılan dikkatli
bir pazar analizi ile sağlanan bilgiler, düşük faizli ihtiyaç kredisibir
şirketin daha iyi sonuçlar alabilecek bir strateji oluşturmasına yardımcı
olabilecek popüler eğilimleri de belirleyebilir. Düzgün kullanıldığında, çevrimiçi
pazarlama araştırması bir şirketin daha yüksek gelir elde etmek için
kullanabileceği etkili bir araç olabilir.
Büyüme için potansiyel alanları belirlemeye ek olarak,
çevrimiçi pazar araştırması , bir şirketin hedef tüketicileri hakkında daha
fazla bilgi edinmesine yardımcı olabilir. Örneğin, tüketiciler belirli bir ürün
türünü satın alırlarsa ve satın alma aksesuarlarına geri dönerlerse, bu,
ölçülebilen belirli bir tüketici davranışı türüdür. Bir online pazar
araştırması çalışması yapmaktan elde edilen bilgiler, bu tür davranışları
izlemek için faydalıdır.
Bir online pazarlama araştırması araştırması şirketin
kendisi tarafından yapılabilir veya şirket bunu yönetmek için bir dış şirketi
işe alabilir. Bir şirketin bir pazar araştırması planı yürütmeye nasıl ve ne
şekilde karar vermesi, şirketin ne kadar objektif veya anonim kalmasını
istediğine bağlıdır. Bir online pazarlama araştırması programı herhangi bir
sayıda metodolojiyi içerebilir.
Bazı şirketler, memnuniyet düzeylerini belirlemek ve geri
bildirim toplamak için mevcut müşterilere bir anket gönderildiği doğrudan bir
yöntem kullanabilir. KBB notu düşüklere kredi veren bankalarBir şirket ayrıca tüketicilerle iletişime geçebilir ve bir
yaş grubu veya belirli bir coğrafi bölge gibi belirli bir demografiden bilgi
toplayabilir. Şirketler ayrıca, çevrimiçi görüş için nüfusun rastgele bir
örneğinin temasa geçtiği bir “kör” yöntem kullanabilir.
Daha fazla sosyal medya ağı web sitelerinin ortaya
çıkmasıyla birlikte , bazı şirketler önemli pazar davranış bilgilerini toplamak
için topluluklara başvurmaktadır . Daha büyük sosyal medya ağlarından bazıları,
pazar araştırmasına fayda sağlamak için bu sitelerin kayıtlı kullanıcıları hakkında
genel veriler sunmaktadır. Sosyal medya ağlarında çevrimiçi olarak toplanan
bilgiler pazarlama firmaları için çok değerli olabilir.
Çevrimiçi pazar araştırması verilerini kullanmak,
şirketlerin mevcut ürünleri tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde
uyarlamalarından biridir. Ayrıca, şirketlerin tüketicilerin güvendiği yeni
ürünler ve hizmetler geliştirmesinin birçok yolundan biridir. Şirketler,
çevrimiçi pazar araştırması kampanyalarının tüketiciler aracılığıyla piyasayı
etkilemek için ürettiği verileri dikkatlice değerlendirir ve kullanır.
Çevrimiçi pazarlama araştırması söz konusu olduğunda, genel
anlayış, pazarın çoğunlukla tüketici güdümlü olması nedeniyle, tüketicileri
etkilemek için yapılabilecek her şeyin iş için olumlu olduğudur. Tüketicileri
etkilemek pazarı harekete geçirir. Bu, daha iyi ürünler ve araştırma verilerini
en iyi kullanan şirketler için daha yüksek satış ve gelir elde edilmesine neden
olabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder